10 Ağustos 2012 Cuma

ELİF ŞAFAK








http://www.yanginvarfilm.com/dergi/


ELİF ŞAFAK’IN YAZISI
 
Her aşk bir yolculuktur aslında. Ve her yolculuk değişim demektir; değişebilmek tepeden tırnağa. Aşık olup da sabit kalan yoktur bu alemde. Hakiki bir yolculuğa çıkıp da aynı kalan olmadığı gibi. Gene de nedense hep ama hep direniriz aşka, aşkınlığa.
 
İnsan alışkanlıklarıyla yaşar ya, bilmediğinden, tanımadığından ürker çoğu zaman. Önyargılı bakarız Öteki’ne, bize benzemediğini zannettiklerimize. Halbuki bu dünyada bizi olgunlaştıracak, zihnen ve kalben büyütecek olan kimya, bizim gibi düşünmeyen, hayata bizim gibi bakmayan kişilerle kurabildiğimiz diyalogda gizlidir çoğu zaman. İnsan tıpatıp kendisine benzeyen, tıpatıp kendisi gibi olandan sadece kendi sesinin yankısını işitir; yeni bir söz duymaz ki.
 
Yollar, aşklar, farklılıklar ve hakiki hikayeler bambaşka bir boyuta taşır bizi, silbaştan yoğurur yüreğimizi. Bu sıcacık, içten filmde dördünü birden bulacaksınız. Ve bir şey daha: vicdan. Vicdan ki en cok yakışandır insana. Vicdan ki en cok özlediğimiz….
 
Birbirimizi nasıl da yanlış anlarız çoğu zaman, aslında anlamadan yaftalayıp yargılarız. Kızarız, çünkü kızmak köpürmek kolayımıza gider. Anlamaya gayret etmek ise ince iş, incelik ister. Önyargılar ve düşmanlıklar kıvılcım gibidir gecenin karanlığında. Büyük yangınlara sebep oluverir. Ve kimileri yangına körükle gitmeyi sever; husumete husumet, nefret söylemine daha fazla nefret katarak. “Biz” ve “Onlar” ayrımları yaparak. Kimileri ise yangına su ile koşar; avuclarında taşır suyu damla damla; özenle, sevgiyle. Barışın, kardeşliğin, bir arada yaşama sanatının dili olan su... Anadolu, canım diyar… su gibi aziz, su gibi akışkan, su gibi hayat dolu.
 




Bu yazarı seviyorum. Ufkumu, bakış açımı gerçekten genişletiyor. ' Aşk ' okundu.' İskender ' henüz bitirildi. En kısa zamanda diğer kitaplarını da okumak istiyorum.

Bu arada önümüzdeki günlerde tekrardan bir kitaplaşma etkinliği yapabiliriz.İsteyen var mı?

15 yorum:

  1. O halde kesinlikle bir sonraki seçeceğin kitap Baba ve Piç olmalı. ;)

    YanıtlaSil
  2. Elif Şafak'a bayılıyorum.
    Bugüne kadar baba ve piç, siyah süt ve firarperest'i okudum.
    Diğerleri de kitaplığımda sıra bekliyor.

    :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de şu an Mahrem'i okuyorum:)

    YanıtlaSil
  4. İsterim isterim isterim :)))

    YanıtlaSil
  5. Elif Şafak dili o kadar iyi kullanıyor ki okurken şaşırıyorum. Benzetmeleri falan mükemmel. Kelimelerle öyle güzel oynayabiliyor ki bir çırpıda okuyorum kitaplarını. Baba ve Piç'i bir öğrencimin elinde görmüştüm ama okumadım henüz. Mahrem'i de okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Elif Şafak'ın duruşunu, konuşmalarını, kalemini seviyorum. Ama her kitabı aynı tadı vermiyor tabii. Mahrem ve Pinhan çok beğenerek okuduğum kitaplarıyken, Aşk orta derecede etkiledi beni. Şemspare ise tam bir hayal kırıklığı oldu diyebilirim.

    YanıtlaSil
  7. Şemspare deneme türünde yazılmış değil mi?

    Mahrem ve Pinhan'ı okumadım.Hiç fikrim yok.Önerilerini dikkate alacağım canım benim.

    Şafak'ın konuşması çok hoş. Saatlerce konuşsa sıkılmadan dinleyebilirim. Ne kadar sakin, uzlaşmacı!

    YanıtlaSil
  8. Etkinlikte eşi cevap vermeyen var mı kitapkurtları?

    YanıtlaSil
  9. undenied,
    benim eşim cevap vermedi ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
  10. Şemspare köşe yazılarının toplamı. Açıkcası ben hiç etkilenmedim. Ama hararetle Mahrem ve Pinhan'ı tavsiye ederim^-^

    YanıtlaSil
  11. Elif Şafak benim de favori yazarlarımdan...bu arada Baba ve Piç kitabını ön sıraya alabilirsiniz:)

    Kitap etkinliği mi, yine harika olur gerçi daha bunları göndermedik bence Eylül'de hoş olabilir, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Ben ara ara okusam da Elif Şafak'ı sevmiyorum.
    Kitaplaşma etkiliğine biraz ara vermeli bence:) Hem birkaç blogda daha gördüm.Yapmak isteynler,ypacak olanlar vs:)

    YanıtlaSil
  13. selamlar..
    Ben de Aşk adlı kitabını okudum çokk güzeldii.. ben de diğer kitaplarını okumak için sabırızlanıyorum diyebilirim :)

    bloğuma beklerim ben de :)

    YanıtlaSil
  14. ilk okuduğum kitabı mahremdi, bayılmıştım tek kelimeyle. sonra diğer kitapları geldi ve hepsini sevdim ta ki aşk'ı okuyana kadar. belki herkes onu aşk kitabıyla sevdi ama ben o kitapla soğudum ondan. ben onu popüler şeyler yazmadığı için seviyordum. aşk da güzel iskender de güzel kitaplar ama sanırım bir yazar popülerleştikçe sıradanlaşıyor. tabi bu benim fikrim sadece...şimdi ki favori yazarım Hakan GÜNDAY. Elif ŞAFAK kitaplarından aldığım tadı aldım onun kitapalrından da.tavsiye ederim kesinlikle...
    uzun bir yazı oldu:))
    ben gidiyim...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. harşka paylaşım... teşekkürler...

    YanıtlaSil

Hadi sen de fikrini söyle!