18 Eylül 2013 Çarşamba

Patasana / Ahmet Ümit


Ahmet Ümit'in tarzını seviyorum.İşlenen cinayetleri araştırırken polisiyeyle tarihi öyle bir harmanlıyor ki kitabı elinizden bırakamıyorsunuz.
Patasana'yı da diğer Ahmet Ümit kitapları gibi keyifle okudum.

Hikayemiz Güneydoğu'da Fırat kenarında bir köyde geçiyor.
Kazı ekibimiz  Geç Hititler dönemine ait binlerce yıllık iyi korunmuş tabletleri bulmaya devam ederken köyde ilginç cinayetler işlenmektedir.


A.Ümit kitabı bölümlere ayırmış.
Bir bölümde kazı ekibinin başından geçenlerden bahsederken diğer bölümde Patasana'nın kendi ağzından yazdığı tabletlere yer vermiş.

"Ben zalimler çağında yaşayan bir alçaktım. Tanrıların korkak haline getirdiği bir alçak. Alçakların en acınacak olanı, en tiksinti vereni. Yüreğini dalkavukluk, aklını düşmanlıkla besleyen sinsi bir saray yazmanı. Bedenine sinmiş soylu nefretini, görkemli giysilerin yüzündeki derin acıyı, tunçtan daha katı bir mutluluk maskesinin ardına gizleyerek Hatti kralının emrine koşan ikiyüzlü bir tören adamı."

Patasana'nın tabletleri kendini okutuyor.İlgi çekiyor.
Ayrıca yazar kitapta sosyal olaylara da değinmiş.Ermeni meselesi,Kürt sorunu,Güneydoğu'da hayat, savaş sonrası sendromu,insanlardaki şiddet eğilimi,vs.

Diğer A.Ümit kitaplarında olduğu gibi katili tahmin etmek güç.
Yalnız kitabın sonu içime sinmedi.Katil O olmamalıydı dediğim bir kitap oldu.
Yine de kurgusu değişik,okunası bir kitap.

Şuan mini çekilişimde bu kitabı birinize hediye ediyorum.

Ahmet Ümit'in okuyup yorumladığım diğer kitapları:




14 yorum:

  1. Okunası bir kitap :) Bende okumuştum daha önce

    YanıtlaSil
  2. Benim severek okuduğum bir kitaptı.Tarihi gizemlere merak duyanlar mutlaka okumalı.

    YanıtlaSil
  3. benim de severek okuduklarımdan...

    YanıtlaSil
  4. ben de yeniden yeni bitirdim bu kitabı :) özellikle patasananın kullandığı dili çok sevdim. masal gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kazı ekibinin bölümünü atlayıp ilk Patasana'nın tabletlerini bitirdim:)

      Sil
  5. Merak uyandırıcı oldukça,almayı düşünüyordum elimdeki kitaplar bitince,artık kısmet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz seviyorsan mutlaka al,oku derim.

      Sil
    2. 2.kitabını okudum ahmetin 2sinede hayran kaldım,polisiye tarzı seviyorum.biraz yavaştan gidiyorum ben kitapta ama eninde sonunda bitiyor işte (:

      Sil
    3. Benim okuduğum 5.Ahmet Ümit kitabı olmuş.Şimdi 6.yı sipariş ettim.
      Yakında onu okumaya başlayacağım.

      Sil
  6. Daha geçenlerde okudum ve evet katili tahmin edemedim ama bence Ahmet Ümit katili buldurmamak için çok dolambaçlı bir kişiyi seçiyor. Bu da biraz gizemi kaçırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yüzden öne çıkardığı kişilerden biri olmadığını biliyorsun ama yine de tahmin edemiyorsun.Hele bu kitaptaki katili hiç edemedim.

      Sil

Hadi sen de fikrini söyle!