28 Şubat 2016 Pazar

Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Tur: Cehennemin Kızıl Hakikati / Clive Barker / Kitap Yorumu


Nemesis Kitap'tan çıkan son tur kitabımız Cehennemin Kızıl Hakikati bugüne kadar okuduğum kitaplardan çok ama çok farklı. Kitabı elime ilk aldığımda gerilim yazarlarının övgü cümleleriyle karşılaştım.Stephen King 'in de beğenisini aldığını okuyunca kitabın türünü aklımda polisiye gerilim olarak hayal ettim. Kitabı okumaya başlayınca polisiye gerilim türünün bu kitabın yanında yavan bir terim kaldığını anladım.


Kitapta hayaletler,ruhlar,iblisler,Senobit gibi paranormal karakterlerin yanısıra büyü,tehlike anında alarm veren dövmeler,Cehennem,ölülerle konuşabilme,ölülerin dirilmesi gibi kavramlar ilgi çekiciydi.Özellikle Cehennem Rahibi Senobit'in kötülüğü akıl almaz boyutlardaydı.Çok ama çok kanlı,vahşi,acımasız ve mide bulandırıcıydı.Bazı kısımları gerçekten okumakta zorlandım. Yalnız yazarın muazzam hayal gücü karşısında şapka çıkardım.O nasıl bir hayal gücüdür! Nasıl düşünebilmiş onca şeyi hem şaşırdım hem takdir ettim doğrusu.



Konusuna gelirsek; iyi adamımız dedektif Harry D'Amour gözleri görmeyen ama hayaletleri görüp onlarla konuşabilen ve onlara yardım eden yaşlı kadın Norma ile çok iyi arkadaştır.Aynı zamanda birlikte çalışırlar. Bir gün Cehennem Rahibi,Pinhead,Çivi Kafa gibi isimlerle anılan acımasız Senobit ve onun uşağı Felikson Harry'nin peşine düşerler.Harry'den umduğunu alamayan iblisler Harry'yi zayıf noktasından vurarak yanlarına çekmeye çalışrlar ve Norma'yı Cehenneme kaçırırlar.Harry ve arkadaşları Norma'yı bulmak için hiç tereddüt etmeden Cehennem çukuruna giderler ve orada türlü iblislerle mücadele ederler. Kötülerin iyilerle mücadelesi sürerken kötüler de kendi içlerinde birbirleriyle savaşır.İktidar mücadelesi burada da vardır.

Harry ve arkadaşları Norma'yı bulabilecekler midir?
Cehennem çukurundan çıkış yolunu bulabilecekler midir yoksa Pinhead iç organlarını parçalayan zincirleriyle onları da mı paramparça edecektir?









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi sen de fikrini söyle!