29 Nisan 2016 Cuma

Yemek Tarifi:Yoğurtlu Mantı Çorbası


Evde mantı yaptığımızda annem mutlaka mantı çorbasını da yapar.Biz de keyifle içeriz.
Geçen baktım buzlukta bir avuç kadar ev mantısı var.Dedim ben bundan çorba yapayım,mis gibi içeyim.Daha önce hiç yapmamıştım ama yapılışı yayla çorbasına benziyor.Annemden gördüklerimi hatırlamaya çalışarak bir şeyler yaptım,oldu.


Peki nasıl yaptım?
İlk olarak bir tencerede bir avuç mantımı haşladım.Başka bir kapta yoğurdu çırptım.
Annem yumurtayla un da koyuyordu yoğurt karışımına.Yani terbiye yapıyordu.Ben yumurta,un tercih etmediğim için sadece yoğurt kullandım.Mantının suyundan yoğurda yavaş yavaş dökerek karıştırdım ki yoğurt kesilmesin.Daha sonra yoğurt karışımını mantının suyuna yine yavaş yavaş ekledim.Karıştırdım.
Bir tavada zeytinyağı,pul biber ve naneyi kızdırıp çorbamın üstüne döktüm.İşte bu kadar.

Yapması çok basit.Antepli kadınlar bunun bir değişiğini yapıyorlardı.Onlar hazır mantı+nohutla yapıyorlardı.O da çok güzel oluyor.Aslında bunun içine de haşlanmış nohut katılabilir.Besleyici özelliği artmış olur.

4 yorum:

Hadi sen de fikrini söyle!